Turbotræner Program

  • Forside
  • Artikler
  • Kost og ernæring
  • Træning og konkurrence

Fedtforbrænding ved Træning

På et eller andet tidspunkt har du sikkert læst, at for at tabe fedt skal du træne med en intensivitet under de 50 % af din max puls i den såkaldte fedtforbrændingszone!? Flere studier viser at:

  • Du taber fedt i ALLE puls- eller træningszoner!

Det der i sidste ende afgør om du taber fedt er den endelige saldo af den samlede kalorier du har spist og drukket minus de kalorier du har forbrændt. Så enkelt er det!

Læs mere ...

Kramper i varmt vejr kan du undgå

Kramper i varmt vejr kan du undgå dels ved at forebygge og dels ved at indtage de rette drikke undervejs i træning eller konkurrence.

Du kan forebygge at du får kramper i varmt vejr ved at gøre følgende:

  • Som udgangspunkt skal du som supplement til din kost tage Magnesium svarende til max 300 mg pr. dag, dette gælder generelt og altså også for dage hvor det ikke er varmt. Læs mere her...

Læs mere ...

Rytter feedback

Niclas: "Træningen går super! Og for at det ikke skal være løgn, vandt jeg årets første MTB marathon i Silkeborg. Så jeg er bare tilfreds!"

Klaus: "Har aldrig været i så god form som nu, og så har jeg tabt 5 kg!"

Cykeltræningsprogram

shimano campagnolo sram polar powertap srm stages garmin

'