Turbotræner Program

Kreatin kan booste din træning til nye højder

Som supplement til din træning og kost er det en god ide, at du tager Kreatin sammen med dine proteiner efter hård træning.

Kreatin – sådan gør du!

Den første uge, indtager du ca. 4 gange så meget som normalt af Kreatin. På den måde vil koncentrationen af Kreatin stige hurtigere, og du vil dermed få mere ud af tilskuddet. Fortsæt derefter med den anbefalede dosis, som der står på produktet. Efter ca. 10 uger bør du holde en pause på to uger, da din krop tilvænder sig, at du tager Kreatin og effekten flader ud. Derfor skal du holde pause indimellem. Hver gang du starter igen, skal du starte som beskrevet med 4x normal dosis den første uge.

Kreatin virker godt i eksplotionssituationer

Virkningen af Kreatin er veldokumenteret og har en god virkning på dine musklers evne til, at reagere hurtigere.  Du vil føle, at dit antrit på både flad vej og på bakker bliver bedre, og når du træner med mange omdrejninger når du cykler, vil du også føle denne øvelse bliver lettere at udføre. Ligeledes vil du bedre kunne "eksplodere" i dine styrketrænings øvelser!

Prøv Kreatin før din nabo ;o)

Prøv det, og se hvordan det virker på dig. I sæsonen hvor du måske kører cykelløb eller motionsløb, kan du også tage det med succes. Der kan du planlægge indtagelsen, så du starter med at loade ca. 3 uger før, at du gerne vil toppe. Så har du fuld kreatin indhold i kroppen og det har sin fulde effekt....lige når du har mest brug for det! Smart ikke ;o)

Hvilket Kreatin skal jeg købe?

Du kan faktisk ikke gå galt i byen når du skal købe Kratin. Jeg selv fandt 500 g Kratin i Matas der var dobbelt så dyrt som jeg kunne få det i et Fitness.dk center. Kvaliteten af Kreatin er stort set ens, så find et produkt og mærke der ikke er for dyrt. Som altid skal du passe på med, at købe tilskud fra udenlandske produkter og mærker der ikke er godkendt i Danmark. Hvis du alligevel løber den risiko og køber derfra alligevel, kan du i værste fald risikere en doping straf fordi produktet måske indeholder mikroskopiske dele af ikke godkendte præstationsfremdende stoffer. Uanset hvad, er du selv er ansvarlig for hvad du ernærer din krop med!

Kreatin medvirker til øget muskelmasse når du styrketræner

Alle disse forbedrede egenskaber får du fordi, at Kreatin lagres i din muskelmasse, hvor det øger effektiviteten af din energiomsætning ved eksplosive bevægelser og anstrengelser. Du forbedrer derfor  kortvarigt din arbejdsevne i mere eksplosive arbejdssituationer. Kreatin hjælper ikke på din råstyrke eller udholdenhed i sig selv. Men hvis du træner f.eks. styrketræning, kan du træne øvelserne mere effektivt og få mere ud af din træning. Dette gælder for alle træningssituationer hvor ekspotion indgår i kraftanstrengelsen.

Kreatin er et naturligt stof som du naturligt indtager via din kost

Kreatin er et stof, som findes i dine muskler. Din krop er selv i stand til at danne kreatin, men du optager også en del gennem din kost, primært fra kød og fisk. Til forskel fra protein, som du ikke behøver at tage hver dag, SKAL Kreatin tages hver dag for, at du kan bevare den høje koncentration i kroppen.

Kreatin har ikke effekt hos alle

Ikke alle reagerer på supplement af Kreatin. Dette skyldes, at nogle mennesker har et naturligt højt indhold af kreatin i depoterne, og der kan derfor ikke fyldes mere på disse depoter. Disse kaldes non-responders, og tæller ca. 10-30% af befolkningen. Så hvis ikke du kan mærke nogen effekt af kreatin efter ca. 2 ugers tid, så stop med at tage det. Kreatinfosfat binder vand i musklerne, så ved anvendelse af kosttilskuddet kan du opleve en vægtforøgelse på 1-3 kg. Det er altså vand der forsvinder når du stopper med at tage det, og det er ikke sikkert det sker for dig.

Rytter feedback

Niclas: "Træningen går super! Og for at det ikke skal være løgn, vandt jeg årets første MTB marathon i Silkeborg. Så jeg er bare tilfreds!"

Klaus: "Har aldrig været i så god form som nu, og så har jeg tabt 5 kg!"

Cykeltræningsprogram

shimano campagnolo sram polar powertap srm stages garmin

'