Turbotræner Program

12 punkts ernærings huskeliste

Følg denne 12 punkts ernærings huskeliste, så er du hjulpet godt på vej til give dig selv en sund og nærende livsstil og sikrer dig den energi du har behov for som cykelrytter.

  1. Spis 60 % dagligt af de komplekse kulhydrater såsom: økologiske brune ris og økologisk Durum, Spelt eller Emmer hvede pasta.30 % af din kost skal bestå af økologiske grøntsager.
  2. Spis hellere 6 mindre måltider frem for de normale 3 store måltider. Det øger din forbrænding, og giver bedre balance i din mave og i dit tarmsystem.
  3. Indtag dagligt Omega 3-6-9 fedtsyrer som din primære fedtressource. (Husk at skære næsten alt andet fedt væk!)
  4. For meget fedt er fedende, uanset om det er det rigtige fedt eller ej.
  5. Drik rigeligt med vand, det renser ud i kroppen, så den bedre kan opsnappe den vigitge næring fra den mad du spiser.
  6. Indtag energi under træning og konkurrence fra en supplerende energikilde opblandet i vand.
  7. Koncentrationen af energi skal være tyndere (mere vand) når det er varmt.
  8. Husk, at spise lidt under træning og under konkurrence så maven har lidt at arbejde med. Dette må meget gerne være proteinbar.
  9. Indtag straks hurtige kulhydrater og soja valle protein efter træning og konkurrence.økologiske produkter
  10. Supplér med et måltid mad, vitaminer og mineraler så hurtigt som muligt, dog inden for 4 timer efter træning og konkurrence.
  11. Stræk dine muskler ud i sammenlagt minimum 20 min. især efter hver træning / konkurrence, men også på dage hvor du ikke træner. Hvert stræk af musklen skal holdes i ca. 25-30 sekunder. Gentag udstrækningen pr. muskel 2-3 gange og ryst musklen imellem hver udstrækning. Udstrækning reducerer risikoen for skader.

Rytter feedback

Niclas: "Træningen går super! Og for at det ikke skal være løgn, vandt jeg årets første MTB marathon i Silkeborg. Så jeg er bare tilfreds!"

Klaus: "Har aldrig været i så god form som nu, og så har jeg tabt 5 kg!"

Cykeltræningsprogram

shimano campagnolo sram polar powertap srm stages garmin

'