Turbotræner Program

  • Forside
  • Artikler
  • Kost og ernæring
  • Basis ernæring

Det Glykemiske Indeks

Det Glykemiske Indeks viser hvordan forskellige madvarer påvirker dit blodsukker. Madvarer med et højt GI starter en kraftig stigning i dit blodsukker, og dermed et højt insulinniveau. Når dit insulinniveau er højt, har du svært ved, at forbrænde fedt.

Læs mere ...

Grundviden om ernæring

grøntsagerKulhydrater er den primære energikilde for atleter der dyrker høj forbrændings sportsgrene såsom cykling.

Protein er kroppens byggesten som vedligeholder kroppens celler og væv, men fungerer også som backup energi, f.eks. ved underernæring.

Læs mere ...

Sådan øger du forbrændingen

Der finde mange måder du kan regulere din forbrænding på. Det er oplagt, at en øget eller mere intensiv træning kan sætte yderligere gang i din forbrænding, men alene dine spisevaner kan også ændre dit forbærningsmønster.

Læs mere ...

12 punkts ernærings huskeliste

Følg denne 12 punkts ernærings huskeliste, så er du hjulpet godt på vej til give dig selv en sund og nærende livsstil og sikrer dig den energi du har behov for som cykelrytter.

Læs mere ...

FormTop Citater

"Enhver kan træne så det sortner for øjnene - kun få evner at træne optimalt"

"Stor fremgang skabes ikke med styrke alene.  Vedholdenhed er en lige så vigtig faktor"

"Viljen til sejr er vigtig, men viljen til forberedelse er altafgørende"

"Forskellen på det umulige og det mulige grundlægges, i en persons vilje og beslutsomhed til at opnå målet"

shimano campagnolo sram polar powertap srm stages garmin

'