Turbotræner Program

  • Forside
  • Artikler
  • Cykeltræning
  • Pulstræning

Maxpulstest - måling af max puls

Tag dig maxpuls via en maxpulstest for, at få fastsat dine puls trænings zoner. Når du skal have fastsat din maxpuls er det vigtigt at du finder maxpulsen via den sportsgren som du skal benytte resultatet i.

Læs mere ...

Fordele ved brug af pulstræning

Hjertets evne til at pumpe blod rundt i kroppen til dine muskler er utrolig vigtig. De vigtige røde blodlegemer transporterer ilt til dine muskler. Jo flere røde blodlegemer dit hjerte kan pumpe rundt i kroppen pr. pulsslag jo mere kan dine muskler præstere.

Læs mere ...

Er pulsmåleren pengene værd?

At træne målrettet er en ting, men hvis det ikke er sjovt undervejs løber de fleste ofte surt i det. Derfor skal man ikke nedgøre betydningen af netop pulsmålerens motiverende faktor.

Læs mere ...

Pulszoner / Træningszoner

Dit hjerte arbejder inden for bestemte pulszoner / træningszoner ved forskellige belastninger. Disse områder viser dig hvilke pulszoner du kan arbejde i, og pulszonerne kan øges og mindskes alt afhængig af hvordan og hvor hårdt du træner.

Følgende 6 pulszoner / træningszoner arbejder dit hjerte indenfor:

Læs mere ...

Måling af din morgenpuls er vigtigt

Ved at måle og notere din morgenpuls hver morgen, får du hurtigt et vink om hvor din hvilepuls ligger. Det vil sige den laveste stabile puls du har. Måling af din morgenpuls er en ret god indikator for, om du er udhvilet eller ej.

Læs mere ...

Rytter feedback

Niclas: "Træningen går super! Og for at det ikke skal være løgn, vandt jeg årets første MTB marathon i Silkeborg. Så jeg er bare tilfreds!"

Klaus: "Har aldrig været i så god form som nu, og så har jeg tabt 5 kg!"

Cykeltræningsprogram

shimano campagnolo sram polar powertap srm stages garmin

'