Turbotræner Program

  • Forside
  • Artikler
  • Cykeltræning
  • Intervaltræning

Effektiv træning på en time

Har du prøvet at have travlt?

Har du prøvet at have planlagt en lidt længere træningstur, hvor disse planer er blevet forstyrret af udefra kommende hændelser?

Det tror jeg vi alle har oplevet. Det skete for mig i går. Jeg havde planlagt en træningstur på ca. 3 timer og havde afsat tid og glædede mig virkelig til turen. Og så sker det. Der popper en uforudset hændelse op, som spolerer mine planer. Hvad gør du og jeg i sådan en situation?

Læs mere ...

Hvorfor intervaltræning gør dig bedre

Intervaltræning er en vigtig brik i opbygningen af præstations forbedringer. Det gælder i alle typer af sport der afhænger af fysiske præstationer, derfor også for cykelryttere. Det er vigtigt at huske, at det er i din restitutions tid du genopbygger og øger din kapacitet. Det vil sige når du holder pause efter en eller flere hårde træningsdage.

Læs mere ...

Fordele ved brug af intervaltræning

Følgende fordele opnår du ved intervaltræning:

1. Musklen forandres til, at kunne optage mere ilt fra en given blodstrøm.

Forklaring:

  • Kroppens blod transporterer blandt andet ilt fra lungerne rundt i kroppen. 
  • Dine muskler behøver ilt for at arbejde, og "kræver" derfor mere ilt ved hårdt arbejde. 
  • Jo mere ilt musklen får, jo hårdere kan musklen arbejde.

Læs mere ...

Rytter feedback

Niclas: "Træningen går super! Og for at det ikke skal være løgn, vandt jeg årets første MTB marathon i Silkeborg. Så jeg er bare tilfreds!"

Klaus: "Har aldrig været i så god form som nu, og så har jeg tabt 5 kg!"

Cykeltræningsprogram

shimano campagnolo sram polar powertap srm stages garmin

'