Turbotræner Program

  • Forside
  • Artikler
  • Cykeltræning
  • Holdløb og Parløb

Pulstræning i Holdløb og Parløb

Man bør træne således at rytterne øger deres aerobe tærskel.

For at øge den aerobe tærskel skal der trænes på 84-90 % af max pulsen. Det er utrolig hård træning, og denne træning skal derfor vægtes efter hvordan man har det på selve dagen.

Læs mere ...

Start og Afslutning af et Holdløb og Parløb

Starten:

Den rytter der har det bedste antrit skal starte med at tage en føring. Det kan for mange være svært at starte på en enkeltstarts cykel som måske har specielt styr, pladehjul osv. Pas derfor på ikke at sætte i gang for hurtigt.

Læs mere ...

Punktering i Holdløb og Parløb

Holdet bør overveje hvilken aktion man vil tage hvis en rytter på holdet punkterer. Normalvis er det fordelagtigt at skifte hjulet (hvis holdet har følgevogn med reservehjul), imens de to andre lige venter.

Læs mere ...

Bakkekørsel i Holdløb og Parløb

Kørsel opad bakke:

Teknikken i bakkekørsel afhænger af bakkens beskaffenhed. En stejl bakke kræver ekstra opmærksomhed på ryttere der ikke er så skrappe til stejle bakker. Farten er nødt til at blive sat efter den ”svageste” rytter i disse situationer. Er bakken længere, og knapt så stejl (som det typisk er på hovedveje) skal der køres mere almindeligt med 30 sekunders føringer.

Læs mere ...

Føring og Afslapning i Holdløb og Parløb

Når du får din føring, så lad være med, at fyre kræfterne af med det samme, også selvom du har overskud. Hold blot farten, og vent med at øge farten til rytteren der har slået ud er kommet på hjul igen. Øg farten roligt.

Læs mere ...

Rytter feedback

Niclas: "Træningen går super! Og for at det ikke skal være løgn, vandt jeg årets første MTB marathon i Silkeborg. Så jeg er bare tilfreds!"

Klaus: "Har aldrig været i så god form som nu, og så har jeg tabt 5 kg!"

Cykeltræningsprogram

shimano campagnolo sram polar powertap srm stages garmin

'