Turbotræner Program

Enkeltstart planlægning

Din plan kunne se således ud:

Din start tid er kl.09:00 og du er alene:

  • 22:00 Sengetid
  • 06:00 Stå op
  • 06:15 Morgenmad
  • 06:45 Bad
  • 07:00 Pakke cykel i bil
  • 07:15 Afgang
  • 07:50 Ankomst
  • 08:05 Rulle tur med løbs hjul
  • 08:15 Turbotræner med trænings hjul, drik vand undervejs
  • 08:40 Turbotræner færdig
  • 08:41 Tørrer sved af og tager løbs tøj på
  • 08:45 Pakker turbotræner, træningshjul og taske i bil
  • 08:49 Tager en hurtig energi gel og vand
  • 08:50 Kører op og tjekker tid i forhold den officielle
  • 08:52 Rulle tur med løbs hjul
  • 08:56 Er klar ved startsted, ruller lidt rundt hvis pladsen tillader det
  • 09:00 Din Start

Opvarmning

Det er en fantastisk god ide at varme op på en turbotræner eller hometrainer. Det giver dig mulighed for at køre med en jævn belastning og du kan placere dig selv i skyggen under et træ eller andet, så du forbliver afkølet. Det giver de mest optimale betingelser for dig til, at kunne fokusere og koncentrere dig om det du snart skal ud og køre.

Det er individuelt hvor lang tid der normalt bruges på opvarmningen. Jeg vil anbefale at du om minimum varme op i ½ time og max en time.

Opvarmning skal bygges op med

  • 10 min til at gøre musklerne varme
  • 15-20 min til at køre pulsen op til AT
  • 5-10 min til at rulle af i lidt lavere gear

Planlægning

Du bør planlægge dagen for en enkelstart ved at tage udgangspunkt i din start tid og så gå bagud i tid. Din start tid kan påvirke mange ting, f.eks. kan den diktere hvad tid du skal i seng om aftenen hvis du har fået en tidlig start tid.

Gå bagud i tid og skriv det ned! Hvor lang tid skal du bruge fra det øjeblik du stiger af turbotræneren og til du skal stå klar til start. Har du nogen til at hjælpe dig som kan pakke dine ting inden start eller skal du afsætte tid til at du selv skal nå det? En god ting er at afsætte ca. 10 min. på at rulle en meget kort tur både før og efter du sætter dig op på turbotræneren med de hjul du skal have på cyklen. Bare lige for at sikre at gearene stadig fungerer perfekt, som de gjorde det dagen inden da du testede det!

Har du det bedst med at være der 1 time før din start eller måske 1½ time og hvad tid skal du så hjemmefra? Og hvad med parkeringsforhold, skal du afsætte lidt tid til at finde et sted at parkere? Hvis der er mange andre deltagere kan dette være en udfordring.

Rytter feedback

Niclas: "Træningen går super! Og for at det ikke skal være løgn, vandt jeg årets første MTB marathon i Silkeborg. Så jeg er bare tilfreds!"

Klaus: "Har aldrig været i så god form som nu, og så har jeg tabt 5 kg!"

Cykeltræningsprogram

shimano campagnolo sram polar powertap srm stages garmin

'