Turbotræner Program

  • Forside
  • Artikler
  • Cykeltræning
  • Cykling Tips og Tricks

Cykeltræning med FormTop.dk

FormTop.dk har alt du skal vide om cykeltræning

Cykeltræning er for alle der elsker at cykle. Cykeltræning er primært for dem der bare elsker at træne på sin cykel, køre motionsløb eller køre licens cykelløb. Cykeltræning er også godt hvis du vil tabe dig. FormTop.dk har artikler om cykeltræning til landevej, mtb og cross. Derudover finder du mange artikler om kost, med særligt fokus på kost til aktive ryttere der træner.

Læs mere ...

Undgå knæskader - skift klamper på dine cykelsko

Inspireret af mange læsere som har spurgt mig til råds, når de har fået ondt i knæene efter cykeltræning har jeg noteret et par tips der kan forebygge skader generelt og knæskader i særdeleshed!

  1. Skift som minimum dine klamper for hvert kørt 10.000 km! En slidt klampe er lig med at du højst sandsynligt træder lidt forkert i forhold til det du bør.

Læs mere ...

Sæt Turbo på din træning

En god gammel ven som vi kalder Turbo har opfundet det jeg vil kalde omgangstræning for cykelryttere. Det går i sin enkelthed ud på, at der lægges en kortere rute, på i alt ca. 30 km, tæt på hvor du bor.

Læs mere ...

X-wing fighter træning

Har du også bemærket at det næsten konstant regner. Og regner det ikke, så blæser det. Ja oftest så er begge vejrfaktorer i spil i efterårs- og vinterdage.

Læs mere ...

Fordele ved restitution

Restitution er en nødvendighed for at blive en god cykelrytter. FormTop.dk anbefaler derfor 1-2 ugentlige fridage helt væk fra cyklen. I kombination kræver det også træningsdage med lav intensitet, hvor du hermed løsner op for musklerne, også kaldet aktiv restitution eller aktiv hvile.

Læs mere ...

Begynder guide til cykeltræning

Der findes lige så mange træningsprogrammer for det cykelglade folk, som der findes trænere, men der er visse basis tommelfingerregler som kan hjælpe dig med, at udvikle det bedst mulige træningsprogram til, at forbedre dine evner på landevejen.

Læs mere ...

Tips til din cykeltræning

Det er vigtigt, at du træner 4-5 dage om ugen hvis du seriøst gerne vil forbedre dine præstationer som landevejsrytter. Før der virkelig begynder, at ske noget, bør du også have mindst 1 dag og helst 2 dages fri om ugen. Det er netop kombinationen af struktureret træning og hvileperioder der øger dine fysiske præstationer.

Læs mere ...

Rytter feedback

Niclas: "Træningen går super! Og for at det ikke skal være løgn, vandt jeg årets første MTB marathon i Silkeborg. Så jeg er bare tilfreds!"

Klaus: "Har aldrig været i så god form som nu, og så har jeg tabt 5 kg!"

Cykeltræningsprogram

shimano campagnolo sram polar powertap srm stages garmin

'