Bevar din motivation og fokus ved at benytte delmål flittigt

Når hverdagen melder sig, og f.eks. vinteren eller vejrets små luner driller din psyke, kan det være utroligt svært, at fokusere på en målsætning der ligger langt ude i fremtiden. Derfor er det vigtgt at benytte delmål, så du holder fokus og bevarer motivationen. Benyt gerne delmål helt ned på daglig basis.
 
Delmål i denne sammenhæng er altså ikke nødvendigvis præstationer på cyklen, det kan ligeså godt være af en helt anden art. Du kan f.eks. benytte disse tips til delmål i din træning:
  1. Du kan f.eks. have som delmål, at du vil cykle til og fra arbejde 3 af ugens 5 hverdage.
  2. Eller du, at du i hver uge, i løbet af vintermånederne skal have en træningstur på måske mindst 3 timer.
Disse to eksempler er rigtig gode, da de ikke stiller de store krav til timing eller den fysiske intensitet. Dermed har du rig mulighed for, at flytte lidt rundt på træningsdage og hviledage, så det passer ind i ugens andre aktiviteter.
 
Det er blot delmål du har sat dig for, at du skal gøre. Det er vigtigt også at kunne begrænse sig. Det er utroligt vigtigt ikke, at sætte for mange delmål op således, at du på det nærmeste føler pres i forhold til disse.
 
Det er også vigtigt, at du trods den fleksibilitet jeg ligger op til, får bygget en vis stabilitet ind i din trænings uge. Det vil for de flestes vedkommende være muligt, at bygge en uge forholdsvis ens op, uanset om der skal trænes hårdt, langt, kort eller hvis der skal trænes en helt anden type træning.

FormTop Citater

"Enhver kan træne så det sortner for øjnene - kun få evner at træne optimalt"

"Stor fremgang skabes ikke med styrke alene.  Vedholdenhed er en lige så vigtig faktor"

"Viljen til sejr er vigtig, men viljen til forberedelse er altafgørende"

"Forskellen på det umulige og det mulige grundlægges, i en persons vilje og beslutsomhed til at opnå målet"

shimano campagnolo sram polar powertap srm stages garmin

'