Kramper i varmt vejr kan du undgå

Kramper i varmt vejr kan du undgå dels ved at forebygge og dels ved at indtage de rette drikke undervejs i træning eller konkurrence.

Du kan forebygge at du får kramper i varmt vejr ved at gøre følgende:

  • Som udgangspunkt skal du som supplement til din kost tage Magnesium svarende til max 300 mg pr. dag, dette gælder generelt og altså også for dage hvor det ikke er varmt. Læs mere her...
  • Drik rigeligt med rent vand dagen før og INDEN en varm trænings- eller konkurrencedag.
  • I varmt vejr er det fint at tilføre Sodium, Potassium, Natrium og Kalium + højst 10% kulhydrat til den ene drikkedunk. High5 Isotonic er et fint valg til dette. Se links nederst i denne artikel.
  • Drik derudover kun RENT vand uden sukker eller kulhydrater på din træningstur.
  • Studier har vist at quinine skulle være godt for at forebygge dehydrering i dine muskler. Dette stof får du nemmest ved at drikke en Tonic vand. Ja den kender du fra en Gin og Tonic.... Jeg synes du skal vente med Gin til uden for sæson ;o)
  • Let udstrækning FØR træning kan også hjælpe marginalt.
  • Får du stadig kramper efter disse tiltag bør du opsøge en læge.

High5 Isotonic er et godt produkt til at blande i din drikkedunk når vejret er meget varmt.

Udskriv

FormTop Citater

"Enhver kan træne så det sortner for øjnene - kun få evner at træne optimalt"

"Stor fremgang skabes ikke med styrke alene.  Vedholdenhed er en lige så vigtig faktor"

"Viljen til sejr er vigtig, men viljen til forberedelse er altafgørende"

"Forskellen på det umulige og det mulige grundlægges, i en persons vilje og beslutsomhed til at opnå målet"

shimano campagnolo sram polar powertap srm stages garmin

'