Tip til ernæring efter Træning og Konkurrence

Selvom du indtager energi via enten kulhydrater, proteiner eller andet undervejs i træningen, vil kroppen næsten altid have behov for yderligere enæring efter træning.
Tip til ernæring efter Træning og Konkurrence
 
Proteiner er i sig selv en nødvendig hjælp til kroppen i genopbygningsfasen og kroppen optager hurtigst flydende kost frem for fast føde som energikilde. Derfor er en proteinshake en optimal ernæringskilde efter endt træning og konkurrence. Jo hurtigere dine depoter fyldes op efter træning og konrkurrence jo bedre er det. Efter træning og konkurrence bør du så hurtigt som muligt indtage en proteinshake som kroppen benytter til, at bygge cellerne op igen. Cellerne bliver belastet af den træning du har udført, men forsyner du kroppen med Valle Protein, som kan blandes op med sojamælk, mælk eller vand, optager kroppen det hurtigt.
Men det går endnu hurtigere at optage proteiner hvis du indtager dem samtidigt med hurtige kulhydrater, derfor er det faktisk en god ide at tage en cola efter hård træning og konkurrence og derefter en proteinshake!
Det er udmærket, at drikke ½ liter vand, opblandet med supplerende energikilde, så hurtigt som muligt, men senest inden for de omtalte 4 timer efter endt træning.
En proteinshake en optimal ernæringskilde efter endt træning og konkurrence.Efter træning og konkurrence lader kroppen nærmest et vindue stå åbent i ca. 4 timer. I disse 4 timer er kroppen særlig modtagelig for, at optage næringsstoffer igennem den kost du spiser og drikker. Det er derfor ekstremt vigtigt at kroppens depoter fyldes op i dette tidsrum.
Du skal ikke være bange for, at belaste dine celler med træning. Hvis du forsyner kroppen med det nødvendige kulhydrat, protein, fedt, vand, vitaminer, mineraler, fiber og urter hurtigt efter træning, hjælper du ikke kun din krop med at restituere sig, du øger også din grundlæggende fysiske kapacitet samtidigt med, at det er langt det sundeste for kroppen.

FormTop Citater

"Enhver kan træne så det sortner for øjnene - kun få evner at træne optimalt"

"Stor fremgang skabes ikke med styrke alene.  Vedholdenhed er en lige så vigtig faktor"

"Viljen til sejr er vigtig, men viljen til forberedelse er altafgørende"

"Forskellen på det umulige og det mulige grundlægges, i en persons vilje og beslutsomhed til at opnå målet"

shimano campagnolo sram polar powertap srm stages garmin

'