Proteiner

Protein er kroppens byggesten som vedligeholder kroppens celler og væv, men fungerer også som backup energi, f.eks. ved underernæring.
 
De fleste mennesker begår ofte den fejl, ikke at forsyne sig med nok proteiner via kosten. Proteiner er særligt velegnet til sportsfolk og mange der har svært ved at få proteiner nok.

Proteiner til undervægtige

Er du en person der er lidt undervægtig, eller spinkelt bygget, kan proteiner bruges til, at få kropsmassen reguleret opad. Omvendt, kan proteiner også bruges til, at regulere kropsmassen nedad. Det vil altså sige, at proteiner i kombination med andre tiltag kan bruges til vægttab, uden tab af muskelmasse. Det er ofte det, de fleste cykelryttere har udfordringer med.

Proteiner til dig der træner

Cellerne bliver belastet af den træning du har udført, men forsyner du kroppen med Valle Protein, som kan blandes op med sojamælk, mælk eller vand, optager kroppen det hurtigst. Det er videnskabeligt bevist, at netop Valle Protein er de bedste proteinger til at genopbygge dine celler efter fysisk træning.
 
Proteiner er i sig selv en nødvendig hjælp til kroppen i genopbygningsfasen. Generelt optager kroppen hurtigst flydende kost frem for fast føde som energikilde.
 
Du skal ikke være bange for, at belaste dine celler med træning. Hvis du forsyner kroppen med det nødvendige kulhydrat, protein, fedt, vand, vitaminer, mineraler, fiber og urter hurtigt efter træning, hjælper du ikke kun din krop med at restituere sig, du øger også din grundlæggende fysiske kapacitet samtidigt med, at det er langt det sundeste for kroppen både på kort og på langt sigt.

Så mange proteiner skal du have

 Proteiner er kroppens byggesten som vedligeholder kroppens celler og vævEn normal person skal have 1 g protein pr. kilo kropsvægt for, at vedligeholde sin vægt / muskelmasse.
 
En top idrætsmand skal have 1,5 g protein pr. kilo kropsvægt Så hvis du vejer 70 kg. og ikke dyrker elite (cykel)sport, skal du altså have ca. 70 g protein pr. dag.
 
Dyrker du derimod elite cykelsport, skal du have ca. 105 g protein pr. dag ved en vægt på 70 kg. Hvis du dyrker cykelsport på motionsbasis, med ca. 3 træningsture om ugen, skal du have proteiner der svarer nogenlunde til 1,25 g protein pr. kg, altså ca. midt imellem elite og normal personer.
 
Ved vægttab skal kvinder have ca. 100 gram protein pr. dag og mænd ca. 150 gram pr. dag uden brug af cykeltræning. Vægttabet vil komme langsommere uden aktivitet som supplement, så det er altså med, at supplere en mere korrekt ernæring med proteiner og cykelture hvis du vil opnå et hurtigere vægttab.

FormTop Citater

"Enhver kan træne så det sortner for øjnene - kun få evner at træne optimalt"

"Stor fremgang skabes ikke med styrke alene.  Vedholdenhed er en lige så vigtig faktor"

"Viljen til sejr er vigtig, men viljen til forberedelse er altafgørende"

"Forskellen på det umulige og det mulige grundlægges, i en persons vilje og beslutsomhed til at opnå målet"

shimano campagnolo sram polar powertap srm stages garmin

'