Ulemper ved træning uden tilstrækkelig restitution

Følgende ulemper har en fortsat hård træning for musklerne uden, at være tilstrækkeligt restitueret:

  • Udløser begrebet overtræning.
  • Ydeevnen af dine muskler nedsættes voldsomt.
  • Hviletiden for hvornår dine muskler er komplet restitueret, øges i takt med din fortsatte træning.
  • Tiden der går inden musklerne er komplet restitueret gør måske, at du ikke kan nå den målsætning du har trænet så hårdt for at opnå.
  • Det er nødvendigt at udarbejde en ny målsætning samt træningsplan.
  • Uden erkendelse af overtræning, bliver man psykisk slået ud af den, fordi træningsindsatsen ikke bærer frugt.
  • Din frustration kan gå udover dit sind, ydeevne og overskud i hverdagen, til skade for dig selv og dine omgivelser.

FormTop Citater

"Enhver kan træne så det sortner for øjnene - kun få evner at træne optimalt"

"Stor fremgang skabes ikke med styrke alene.  Vedholdenhed er en lige så vigtig faktor"

"Viljen til sejr er vigtig, men viljen til forberedelse er altafgørende"

"Forskellen på det umulige og det mulige grundlægges, i en persons vilje og beslutsomhed til at opnå målet"

shimano campagnolo sram polar powertap srm stages garmin

'