Brug Det Runde Tråd i Holdløb og Parløb

Træn og øv "Det runde tråd", altså hvor du træder ned med det forreste ben og trækker op med det bagerste ben.

Faktisk bør man snarere følge et godt råd fra Greg Lemond som altid sagde, at man skal ikke tænke på at trække den bagerste fod op, men snarere fokusere på at presse knæet frem imod styret samtidigt med, at hælen holdes nede i forhold til pedalen.

Bemærk venligst at dette naturligvis kun kan lade sig gøre hvis du kører med ”klikpedaler”. Alt for mange glemmer denne kæmpe fordel ”det runde tråd” giver i fremdriften af cyklen. Man kører ca. 2-5 km/t hurtigere når man gør det, men det koster også ekstra kræfter, så gør det kun i selve føringen til holdløbet. Og træner du alene, bør du træne ”det runde tråd” hver eneste gang du træner. Det kan være i blot 5 min. eller måske 1 time, men du bør gøre det, så det efterhånden indarbejdes som en naturlig ting for dig.

Brug det runde tråd i holdløb, parløb og på enkelstarterStart blot allerede i morgen på din træningstur. Men indfør denne type træning gradvist. Kør f.eks. blot 1 min pr. træningstur den første uge og 2 min. pr. træningstur i næste uge. Du vil få virkelig stor gavn af denne type træning. Hvis du træner intervaller, er det en fordel, at træne dette tråd når du kører disse. Du vil helt klart få størst udbytte ud af trådet i intervallerne.

FormTop Citater

"Enhver kan træne så det sortner for øjnene - kun få evner at træne optimalt"

"Stor fremgang skabes ikke med styrke alene.  Vedholdenhed er en lige så vigtig faktor"

"Viljen til sejr er vigtig, men viljen til forberedelse er altafgørende"

"Forskellen på det umulige og det mulige grundlægges, i en persons vilje og beslutsomhed til at opnå målet"

shimano campagnolo sram polar powertap srm stages garmin

'