Cykelrytter! ”Husk dine daglige fibre!”

Det er på høje tid, at det ikke kun er overvægtige mennesker der skal fokusere på en sund kost.

Som motions- eller konkurrence cykelrytter er du afhængig af den maskine du er i besiddelse af. Din maskine er din krop, alt fra lunger, hjerte, muskler, hjerne osv. Det er vigtigt, at du sørger for optimal ernæring og næring, dels på grund af, at dine præstationer på cyklen er afhængige af det, men også dit helbred er i særdeleshed afhængigt af det du putter i munden.

 

Jeg har lavet en række artikler om ernæring, og hvis ikke du allerede har læst dem, så er det altså nu. Jeg hører alt for ofte om folk der siger at de ikke er helt klar over hvordan de skal ernære sig korrekt. Du har mulighed for, at ændre på dette ved, at læse mine artikler.

En særlig gunstig ting at fokusere på er, at du får nok af dine daglige fibre.

Ønsker du at sætte skub i energien og dit generelle velbefindende?

Så skal du opfatte dit fordøjelsessystem som en maskine. Det er væsentligt at din maskine får fibre og vand i de rette mængder hver dag for, at den kan fungere uden hindringer. Uden det stopper du til og brænder sammen!

Fibre tager sig af mange vitale opgaver, som hjælper med at holde hele kroppen i topform.

Der findes to typer fibre:

  • De vandopløselige fibre findes i frugt, grøntsager og frø.
  • De uopløselige fibre er også kendt som ”grovfoder”. De findes i hvedeklid og andre typer korn.

Opløselige fibre fra havre, rug, frugt, grøntsager, klid og bælgfrugter, hjælper med at sagtne kroppens optagelse af glukose, regulere mængden af insulin og forebygger store udsving i blodsukkeret.

De forbedrer kosten på de ”venlige bakterier” i tyktarmen, hvilket til gengæld producerer en masse vigtige vitaminer.

Et fiberrigt måltid virker mere mættende, hvilket gør det nemmere at kontrollere appetitten.

Fibre sætter skub i affaldsstoffernes passage gennem kroppen og absorberer giftstofferne undervejs.

De hjælper med at opretholde et godt fordøjelsessystem, som til gengæld kan forbedre hudens struktur og udstråling, fremme skinnende hår, stærke negle og en bedre form.

Hvis du vil vide præcis hvordan du sikrer dig dine daglige fibre, lige fra hvilke madvarer du bør undgå og dem du skal opsøge, så skal du tilmelde dig nyhedsbrevet via forsiden inden en uge!

Jeg udsender i stigende grad tips og tricks via nyhedsbrevet, nyheder du ikke får igennem denne nyhedsblog.

Så hvis du vil have alle de gode detaljer med er det altså med, at tilmelde dig nyhedsbrevet, så kommer nyhederne også lige til din email postkasse – nemmere kan det ikke være.

FormTop Citater

"Enhver kan træne så det sortner for øjnene - kun få evner at træne optimalt"

"Stor fremgang skabes ikke med styrke alene.  Vedholdenhed er en lige så vigtig faktor"

"Viljen til sejr er vigtig, men viljen til forberedelse er altafgørende"

"Forskellen på det umulige og det mulige grundlægges, i en persons vilje og beslutsomhed til at opnå målet"

shimano campagnolo sram polar powertap srm stages garmin

'